3 Haziran 2013 Pazartesi

Çatlak Kovanın Hikayesi


          Kusurlarımızdan ibret alalım

         Bir Çatlak Kova Varmış...
Hindistan'da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına
taktığı iki büyük kovayla su taşırmış. Fakat kovalardan biri çatlakmış. Sağlam
olan kova her seferinde, ırmaktan patronun evine ulaşan uzun yolu dolu
olarak tamamlarken, çatlak kova içine konan suyun sadece yarısını eve
ulaştırabilirmiş. Bu durum iki yıl boyunca her gün böyle devam etmiş.
Sucu
her seferinde patronunun
evine sadece 1,5 kova su götürebilirmiş. Sağlam kova başarısından gurur
duyarken, zavallı çatlak kova görevinin sadece yarısını yerine getiriyor
olmaktan dolayı utanç duyuyormuş. İki yılının sonunda bir gün çatlak kova
ırmağın kıyısında sucuya seslenmiş.
"Kendimden utanı
yorum ve senden özür dilemek istiyorum."demiş
"Neden?..." diye sormuş sucu. "Niye utanç duyuyorsun?..."demiş
Kova cevap vermiş. "Çünkü iki yıldır çatlagımdan su sızdığı için
taşıma görevimin sadece yarısını yerine getirebiliyorum. Benim kusurumdan
dolayı sen bu kadar çalışmana rağmen, emeklerinin tam karşılığını
alamıyorsun."demiş.
Sucu da söyle demiş. "Patronun evine dönerken yolun kenarındaki çiçekleri
farketmeni istiyorum." Gerçekten de tepeyi tırmanırken çatlak kova
patikanın bir yanındaki yabani çiçekleri ısıtan güneşi görmüş. Fakat
yolun
sonunda yine suyunun yarısını kaybettiği için kendini kötü hissetmis ve
yine sucudan özür dilemiş.Sucu
kovaya sormuş."Yolun sadece senin tarafinda çiçekler olduğunu ve diğer
kovanın tarafinda hiç çiçek olmadığını farketmedin mi?... Bunun sebebi
benim
senin kusurunu bilmem ve ondan yararlanmamdır. Yolun senin tarafina çiçek
tohumları ektim ve her gün biz ırmaktan dönerken sen onları suladın. İki
yıldır ben bu güzel çiçekleri toplayıp onlarla patronumun sofrasını
süsleyebildim. Sen
böyle olmasaydın, o evinde bu güzellikleri sayamayacaktı." dedi...
* * *
Evet hepimizin kendimize özgü kusurları vardır. Hepimiz aslında çatlak
kovalarız.Kusursuz insan yoktur...
Allah'in(C.C.) büyük planında ise hiçbir şey ziyan edilmez.
Kusurlarınızdan korkmayın. Onları sahiplenin..
Kusurlarınızda gerçek gücünüzü bulduğunuzu bilirseniz eğer, siz de
güzelliklere sebep olabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder