3 Haziran 2013 Pazartesi

Bir Çocuğun Ailesine Yazdığı Notlar



                       SEVGİLİ AİLEM

           
  1. Beni sakın ha  şımartmayın. Her istediğimin yerine getirilmemesi gerektiğini çok iyi biliyorum, sadece sizi test ediyorum!
  2. Bana karşı disiplinli, katı olmaktan korkmayın. Ben bunu tercih ederim, çünkü ozaman  kendimi emniyette, güvende hissediyorum.
  3. Kötü alışkanlıklar edinmeme de müsaade etmeyin. Bunların erken dönemlerde teşhis edilip önlenmesi hususunda sizlere güveniyorum.
  4. Olduğumdan da küçük hissetmemi asla sağlamayın. Bu benim sadece daha da fazla aptalca hareket etmemi sağlar!
  5. Elinizden geliyorsa lütfen beni başka insanların gözü önünde düzeltmeğe çalışmayın. Eğer benimle özel, başbaşa ve yavaşça konuşursanız  çok daha fazla etkili olacaktır.
  6. Bana hatalarımın günah olduğunu hissettirmeğe çalışmayın . Çünkü bu benim değerlerimi sarsıyor.
  7. Beni her zaman olacaklardan/sonuçlardan korumaya da çalışmayın. Bazen de acı çekerek öğrenmem gerekiyor.
  8. "Senden nefret ediyorum" dediğimde üzülme. Bazen nefret ettiğim sen değilsin; beni yönlendirmek için kullandığın gücün.
  9. Küçük hastalıklarıma da fazla üzülmeyin. Bazen bunlarla istediğim, ihtiyacım olan ilgiyi buluyorum çevremde, sizde.
  10. Şikayet etmeyin, söylenmeyin. Söylenirseniz, kendimi sanki sağırmışım gibi korumam gerekecek.
  11. Kendimi arzu ettiğim kadar iyi ifade edemediğimi unutmayın. Çünkü ben daha çocuğum.İşte bu yüzden her zaman doğru olamıyor söylediklerim, yaptıklarım.
  12. Soru sorduğumda geçiştirmeyin, cevabı ertelemeyin. Eğer böyle yaparsanız, artık soru sormadığımı göreceksiniz ve cevapları, istediğim bilgileri, başka yerden arayacağım.
  13. Tutarsız olmayın. Bu benim aklımı tamamen karıştırır ve size olan güvenimi kaybetmeme neden olur.
  14. Korkularımın aptalca olduğunu söylemeyin. Bana korkularım korkunç şekilde gerçekler ve anlamaya çalışırsan beni sakinleştirebilir, güvenimi kazanmama yardımcı olabilirsin.
  15. Kendinin mükemmel veya hep başarılı olduğunu bana devamlı söyleme, hatırlatma bile. Çünkü senin bunların hiçbiri olmadığını anladığımda,bu bana çok büyük bir şok olur.
  16. Benden özür dilemenin senin asla yapamayacağın bir iş olduğunu sakın düşünme. Dürüstçe özür dilemen benim sana sürpriz ve beklenmedik şekilde yakınlaşmamı, ısınmamı sağlayacak.
  17. Denemeyi, yeni şeyleri öğrenmeyi, anlamayı, keşfetmeyi çok sevdiğimi asla unutma. Onsuz olamam, buna alışmalısınız.
  18. Ne kadar çabuk büyüdüğümü unutmayın. Bana ayak uydurman çok zor olmalı, lütfen deneyin.
  19. Çok fazla sevgi ve anlayış olmadan büyüyüp gelişemiyeceğimi lütfen unutmayın, ama bunları size söylemem gerekmiyor, öyle değil mi?
  20. Lütfen sağlıklı olun ve spor, egzersiz yapın. Çünkü size çok ihtiyacım var..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder