20 Temmuz 2013 Cumartesi

KOZA VE KELEBEK



 
 

 ZAHMET ÇEKMEDEN RAHMET OLMAZ!...

                 Bir kozada,  bir gün küçücük bir delik açıldı ve bir adam, bedenini bu küçücük delikten çıkarmaya çalısan kelebeği saatlerce seyretti. Sonra, kelebek sanki daha fazla ilerlemek istemiyormus gibi durdu. Sanki, yeter derecede  ilerlemisti ve artık daha fazla ilerleyemiyordu veya ilerlemek istemiyordu.
                 Ve adam,  daha fazla duramadı, kelebeğe yardım etmeye karar verdi. Eline bir makas aldı ve kozayı keserek deliği biraz daha büyüttü.
               Tabi sonrasında  kelebek kolayca dışarı çıktı.  Ama bedeni kocaman ve kanatları kuru ve buruşuktu.
              Ve  adam, kelebeği izlemeye devam etti, çünkü öyle zannediyordu ki zamanla kanatları büyüyecek ve bedenini taşıyabilecek kadar genişleyecekti...
                Fakat maalesf bu hiç olmadı!...
              Ne mi oldu?  Zavallı kelebek ömrünün geri kalanını o kocaman bedeni ve kuru, buruşuk kanatları ile etrafta sürünerek geçirdi. Uçmayı ise hiç başaramadı. Neden mi?
                Adamın bu aceleci iyiliği içinde, anlayamadığı şey, bu kısıtlayıcı kozanın ve kelebeğin o küçücük delikten dışarı çıkmak için verdiği mücadelenin, kelebek için  gerçekten çok gerekli olduğuydu, çünkü bu, ALLAH-U TEALA Hazretlerinin, yaşam sıvısının kelebeğin bedeninden kanatlarına doğru akmasını sağlamak için koyduğu bir kanundu.  Böylece kelebek kozadan kurtulduğu anda, artık uçmaya hazır olabilecekti.
               Evet arkadaşlar, bazen mücadeleler, hayatımızda tam olarak gerek duyduğumuz şeylerdir. Eğer Yüceler Yücesi Rabbimiz,  hiçbir engelle karşılaşmadan hayatımıza devam etmemize izin verseydi sakat kalabilirdik. Belki de şimdi ve daha sonra olabileceğimiz kadar  daha güçlü olamazdık. "Zahmet çekmeden rahmet olmaz". Fakat esasında, zahmetsiz elde edilen rahatın tadı olmaz...Kıymeti,değeri anlaşılamaz...
                 Rabbimden güç istedim...
                 Ve  Rabbim, beni güçlü yapmak için karşıma türlü zorluklar çıkardı.
                  Bilgelik istedim...
                  Ve Rabbim bana çözmek için sorunlar verdi.
                  Zenginlik istedimde ise...
                 Rabbim çalışmak için bana beyin ve güçlü kaslar verdi.
                 Cesaret istedim...
                 Ve Rabbim  üstesinden gelmem için bana tehlike verdi.
                  Sevgi istedim...
                  Ve Rabbim bana yardım etmem için sorunlu insanlar verdi.
                   İyilik istedim...
                   Ve Rabbim bana firsatlar verdi.
                   Yani kısacası istediğim hiçbir seyi elde etmedim, fakat ihtiyacım olan herşeyi elde ettim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder