17 Temmuz 2013 Çarşamba

BİR İŞADAMINDAN ÇOK FAYDALI 22 ÖĞÜT


 
 

İŞ ADAMINDAN FAYDALI ÖĞÜTLER


        "Doğru olan işi yapmak, işleri doğru yapmaktan daha önemlidir"

 

                         Değerli dostlarım,
                 Özellikle yöneticiler ve yönetici adaylarında ve hatta kendimde zaman zaman tecrübe ettiğim bazı davranışları çok  yararlı olacağı düşüncesiyle bu yazımda dile getirmeyi faydalı gördüm.
            1- Altınızdakilerle konuşurken asla ses tonunuzu yükseltmeyiniz.Çünkü bu onlari tedirgin eder ve sizinle tartışma zeminini yok eder. Ve tabi sonuçta yanlış karar alma olasılığınız arttırmış olursunuz.

           2- Münakaşaları kısa kesiniz,sakın uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz durumlarda, görüsmeyi erteleyebilirsiniz.

            3- Kızma hakkınızı, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip hemen uygulamaya çalışmayınız. Kızma hakkı soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi taktirde durumun kavgaya dönüşmesi kaçınılmaz olabilir.

          4-  Haklı dahi olsanız tenkiti ilgili kişi ile teke tek yapiniz. Herkezin önünde cezalandırma veya onurlandırma yapmayınız.

           5- Gülümseyiniz, gülünüz veya muhatabınızı gülmeye ve gülümsemeye  teşvik ediniz.

           6- Kim olursa olsun asla selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmezlikten gelmemelisiniz.

            7- Karşınızdakine her durumda  hakkını teslim ediniz.

            8- Eğer yanlış bir hareketiniz olursa, duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten asla çekinmeyiniz. Bu sizi yüceltir.

             9- Aşırıya kaçmadan ve alay etme veya küçük düşürme  izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız. Bu size olan sempatiyi artırır.

            10- Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden, aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve hemen  yazınız. Bu sizin ciddiyetinizin bir ifadesidir.

            11- Lüzumsuz olan münakaşalardan  çok sakınınız ve bunlardan herzaman kaçınınız. Bu sizin hem zamanınızı ve hem de prestijinizi kaybettirir.


             12- Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız, daha fazla ısrar etmeyiniz. Daha sonra güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz.

              13-Kesinlikle, uzmanI olmadığınız konularda ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı deneyiniz.

             14-Durum ne olursa olsun, karsinizdakini asla alenen aşağılamayınız.

            15- Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini dökmesine izin veriniz.

           16- Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz.

            17- Muhatabanızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Mesela oturma şeklini örnek alarak onu rahatlatınız.

             18- Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye geçerek karşılıklı oturtmaya bakınız. Masanızın başında büyüklük taslar  bir vaziyette olmaktan kaçınınız.

              19- Muhatabınızı, eğer biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız.

               20- Konuşma arasında konuya uygun bir fikra anlatmak durumu yumuşatacaktır. Kisiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız.

               21- Karşınızdakinin görüşmeden, sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun olarak ayrılmasını sağlamaya çalışınız.

               22- Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz. Çünkü görünüm bir oranda sahsiyeti belirleyen bir faktördür.

                     Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğunun bilincindeyim.
Fakat biraz gayret edersek eğer, mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağı kanaatindeyim...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder